Med storytelling kan du fördjupa målgruppens och kundens engagemang för varumärket och på så sätt driva tillväxt. Men hur implementerar man storytelling på bästa sätt i en digital strategi?
Med målgruppen drivna entreprenörer i fokus har Osolo hjälpt Maskinentreprenörerna att förenkla, förtydliga och målgruppsanpassa faktatunga webbtexter. Utmaningen har varit att få läsaren att direkt förstå ”hur berör det här mig” eller ”vad ska jag göra nu”.
Faktasidorna som setts över handlar om bransch- och arbetsgivarerelaterade ämnen, inte sällan informationstunga och komplexa, och riktar sig till Maskinentreprenörernas medlemsföretag. Utifrån tonalitet har texterna justerats för att få ett enklare och tydligare språk eftersom många av läsarna är på språng, läser texterna i mobilen samt kan ha svårt för komplicerade texter.
Utöver målgruppsanpassning har Osolo optimerat texterna för webb samt språkgranskat och korrläst.
Veronica Sandström, Kommunikationschef på Maskinentreprenörerna