Stäng formuläret

Jag vill starta ett projekt tillsammans med er

Jag fyller i det här formuläret för jag vill att ni ska ta kontakt med mig ASAP!


Målgruppsanpassade texter för Maskinentreprenörerna

Med storytelling kan du fördjupa målgruppens och kundens engagemang för varumärket och på så sätt driva tillväxt. Men hur implementerar man storytelling på bästa sätt i en digital strategi?

29 OKT. 2024

Mikael Karlsson

mikael.karlsson@osolo.se

Med målgruppen drivna entreprenörer i fokus har Osolo hjälpt Maskinentreprenörerna att förenkla, förtydliga och målgruppsanpassa faktatunga webbtexter. Utmaningen har varit att få läsaren att direkt förstå ”hur berör det här mig” eller ”vad ska jag göra nu”.

Faktasidorna som setts över handlar om bransch- och arbetsgivarerelaterade ämnen, inte sällan informationstunga och komplexa, och riktar sig till Maskinentreprenörernas medlemsföretag. Utifrån tonalitet har texterna justerats för att få ett enklare och tydligare språk eftersom många av läsarna är på språng, läser texterna i mobilen samt kan ha svårt för komplicerade texter. 

Utöver målgruppsanpassning har Osolo optimerat texterna för webb samt språkgranskat och korrläst.

”Osolo har förstått uppdraget med att webb- och målgruppsanpassa texterna. Jag uppskattar också att de tagit sig tid att ifrågasätta innehåll (saker som finns med eller borde finnas med). Det är precis så vi vill jobba med texterna, så att de blir så relevanta som möjligt.”

Veronica Sandström, Kommunikationschef på Maskinentreprenörerna

 

Vill du veta mer om att målgruppsanpassa och webboptimera texter?
Kontakta mikael.karlsson@osolo.se

 

 

Prenumerera på OSOLOS nyhetsBREV