Ny sajt för tidrapporteringstjänsten Timeduty.com
Tidrapporteringssystemet Timeduty.com är ett kraftfullt och användarvänligt system för tidrapportering. De vände sig till Osolo för att få hjälp med att presentera sitt kunderbjudande mer visuellt och sökmotoroptimerat, samt för att driva mer trafik till sajten och öka konverteringen.
Syftet med den uppdaterade sajten är att tydligt presentera Timeduty.coms tjänster, samt att förbättra användarupplevelsen. Osolo ville också se till att webbplatsen skulle få ett redaktionellt lyft.
Till lanseringen tog Osolo fram en svensk sajt med en engelskspråkig version. Den svenska lanseringen är en viktig del i Timedutys kundfokuserade strategi och samtidigt en del av den internationella satsningen. Förutom att webbplatsen har fått förbättrad funktionalitet, design och navigering, har mycket av Osolos arbete också lagts på att optimera innehållet för sökmotorer. Detta har redan på kort tid markant ökat antalet besökare och registrerade som vill använda verktyget. Utöver en optimerad webbplats har Osolo också tagit fram en strategi och skapat innehållet för Timedutys AdWords-kampanjer.
Osolo gjorde också en uppdatering av den grafiska profilen. Det kändes nödvändigt med tanke på att utgångspunkten för det hela har varit lättförståeligt, enkelt och användarvänligt. Ny logotyp, nya färger och nytt typsnitt togs därför fram innan arbetet med design av webbplatsen påbörjades.
Hjälpen vi fått från Osolo är fantastisk. Förutom en leverans som överträffade våra förväntningar både rent grafiskt och utvecklingsmässigt sett så fick vi enorm hjälp med vitala områden som mobilanpassning och sökmotor-optimering.Anders Nilsson, Timeduty Se resultatet på timeduty.com