Stäng formuläret

Jag vill starta ett projekt tillsammans med er

Jag fyller i det här formuläret för jag vill att ni ska ta kontakt med mig ASAP!

Osolo Consultant Group AB

ROSWI

B2B-shop för Roswi, en grossist och importör för kvalitetsprodukter inom kök, sport, fritids- och outdoorliv.

UTMANINGEN


Önskemål för den nya webbshopen var att underlätta för kunderna att hitta rätt produkter men också upptäcka nya produkter i Roswis breda sortiment. Ett starkt krav var även att webbshopen skulle vara snabb, upplevas modern och vara byggd på best practice för e-handel.

LÖSNINGEN


Webbplatsen presenterar hela Roswis produktsortiment och tillgängliggör detta för den svenska och den danska marknaden. All information finns även i en engelsk språkversion men utan möjlighet att köpa produkter. Vill man köpa Roswis produkter måste man vara återförsäljare med ett kundkonto hos Roswi, detta kan man också ansöka om på webbplatsen.

TEKNISKA DETALJER


Kunder kan hitta produkter genom en kraftfull sökfunktion som i realtid presenterar matchande sökresultat baserat på valfri text t ex nyckelord, artikelnummer eller produktnamn. Vid sidan av sökfunktionen kan de också navigera sig fram till produkterna antingen via en meny för Roswis olika produktkategorier eller baserat på det varumärke de eftersöker.


För produkterna finns information om lagerstatus och kundens unika pris vid sidan av generell produktinformation och utvisning av tillgängliga varianter av produkten.


Webbshopen är fullt integrerad emot Roswis affärssystem vilket innebär att all produktinformation och lagerstatus för artiklarna alltid är uppdaterad samt att inloggade kunder ser sina unika priser. Integrationen innebär också att kunden kan se full orderhistorik, även för orders lagda i andra kanaler än genom webbshopen. De kan också via sin orderhistorik enkelt lägga order baserat på en tidigare beställning, något som sparar tid för kunder som gör återkommande inköp av liknande produkter.

”Osolo har genomfört hela projektet på ett mycket professionellt sätt och visat stort engagemang för att driva projektet i mål enligt tidplan. Vi är mycket nöjda med samarbete och ser fram emot att arbeta vidare med Osolo som en långsiktig partner avseende vår webbsatsning.”
Christopher Carlander, VD på Roswi Se resultatet på http://www.roswi.se