Stäng formuläret

Jag vill starta ett projekt tillsammans med er

Jag fyller i det här formuläret för jag vill att ni ska ta kontakt med mig ASAP!


Arbetssätt kommunikation och marknadsföring

Vi anser att en byrå ska vara helt oberoende och transparent och jobba helt för ditt bästa i alla lägen. Vi jobbar helst med helhetsansvar inom kommunikation och koncept så att vi kan utveckla det som är bäst för dig, samt exempelvis kunna optimera budget och kampanjer cross-channels vid digital marknadsföring.

Vi anser att en byrå ska vara helt oberoende och transparent och jobba helt för ditt bästa i alla lägen. Vi jobbar helst med helhetsansvar inom kommunikation och koncept så att vi kan utveckla det som är bäst för dig, samt exempelvis kunna optimera budget och kampanjer cross-channels vid digital marknadsföring.


För att skapa digitala affärer krävs en leadsgenererad webbplats som konverterar samt en genomarbetad strategi kring både innehåll och digital marknadsföring. Vi arbetar alltid med tät kontakt med våra kunder. Vi ser till att hålla oss uppdaterade med senaste nytt och sprider både lärdomar från våra projekt och kunskap från branschen till våra kunder.



Förstudie, research och koncept


Strategin för den digitala kommunikationen sätts under projektets första halva – research, workshop och koncept. Vid en förstudie gör vi en nulägesanalys där vi går igenom förutsättningar, utmaningar och frågeställningar som behöver besvaras och hur vi skall jobba framåt. 


Här brukar också en workshop ingå vars innehåll anpassas utifrån projekt. Den kan exempelvis utgå från nuläget, ert varumärke, er verksamhet, mål och förväntningar. 


Förstudien sammanställer vi tillsammans med förslag på ett koncept, en strategi och en plan som vi förankrar hos er. Nu har vi med andra ord satt riktinlinjerna för arbetet framåt. Det kan handla om vilket content som ska produceras, vilken typ av marknadsföring som ska göras och hur aktiviteterna ska följas upp och optimeras. I detta arbete kan det också ingå en revidering av befintlig webbplats, till exempel implementation av ny funktionalitet och sidmallar.


Innehåll i en förstudie



  • Företaget/verksamheten

  • Målgrupp/marknad/konkurrenter

  • Mål

  • Översyn webbplats

  • Teknisk uppsättning för statistik

  • Sociala medier

  • Befintlig marknadsföring


Resultatet av en förstudie



  • Mappning av behovsområden

  • Koncept

  • Strategi för webb och sociala medier

  • Plan för innehåll och content

  • Kampanjstrategi

  • KPI:er

Vill du veta mer?

Kontakta Mikael Karlsson – Säljansvarig – på 070 724 04 50 eller skicka ett mail till mikael.karlsson@osolo.se