Stäng formuläret

Jag vill starta ett projekt tillsammans med er

Jag fyller i det här formuläret för jag vill att ni ska ta kontakt med mig ASAP!


Axholmen

Visuell identitet för managementkonsultföretaget Axholmen.

Utmaningen


Axholmen grundades med idén att skapa ett enklare och mer resultatfokuserat sätt att leverera konsulttjänster. Deras filosofi har alltid varit att konsulttjänster ska leda till bestående och konkreta resultat.


Axholmen ville få en mer modern identitet som utöver de tre ledorden nytänkande, enkelhet och resultatfokus skulle signalera kvalitet och professionalism.

Lösningen


Den nya visuella identiteten ska utstråla harmoni, enkelhet, high value och professionalism. En viktig parameter har också varit att underlätta för läsaren och mottagaren att fokusera på innehållet. Sobra färger och ren typografi bidrar till att innehållet är i centrum. Bildmanéret utgår från ett slags minimalism bestående av rena bilder med få objekt och tydligt fokus. Ofta med tydlig symmetri, rörelse eller stiliserat mönster. 

"Vi är väldigt nöjda med vår nya grafiska profil. Samarbetet med Osolo har varit smidigt, att få snabb återkoppling och en personlig service har underlättat i projektet."
Jenny Hasselblad, Office Manager och ansvarig för projektet på Axholmen Se resultatet på axholmen.se

Vill du veta mer om projektet?

Kontakta Markus Ojanperä – design, strategi och användarupplevelse – på 070 825 41 30 eller skicka ett mail till markus.ojanpera@osolo.se