Informationssajt med WordPress
Svenska Köttföretagen är ett bransch- och utvecklingsbolag som företräder de svenska slakterierna och vars upp vars uppdrag är att leda och driva utvalda frågor som utvecklar branschen.
Osolo fick uppdraget att tillsammans med Svenska Köttföretagen att utveckla en mer lättillgänglig informationsstruktur för att möta målgruppernas behov. I princip all information som fanns på den tidigare sajten skulle flyttas över till en ny struktur, ny design och den senaste versionen av WordPress.
Projektet inleddes med ett workshoparbete för att definiera målgrupperna och sätta ramarna för den nya informationsstrukturen. Målet var att kunna flytta över i princip allt innehåll från den då befintliga sajten till den nya och pussla in det i den nya strukturen.
Målgrupperna som skulle prioriteras var:
Med utgångspunkt i resultatet av workshopen inleddes därefter ett designarbete för att ta fram design-mockups samt en style guide för hela webbplatsen. I samband med detta arbete formgav Osolo också ett antal piktogram för Svenska Köttföretagens olika avdelningar och tjänster.
Den nya webbplatsen byggdes i WordPress, som är lätt att använda och ger ett bra stöd för redaktören. Vi utvecklade ett kundunikt tema för den nya webbplatsen utifrån Svenska Köttföretagens specifika krav och önskemål. Den nya webbplatsen togs fram med syftet att vara tydlig och guida besökaren och målgruppen rätt.
"Allt har skötts väldigt bra och proffsigt av Osolo. Det har gått så smidigt. Vi är mycket nöjda med resultatet."Jenny Elsmark, Kommunikationsansvarig/Projektledare Se resultatet på kottforetagen.se